Перейти до вмісту

Коли міняти свічки запалювання?

коли міняти свічки запалювання

Автомобільний світ стрімко електризується. Але, незважаючи на те, якими інноваційними є електромобілі, «старий світ» двигунів внутрішнього згоряння також критично залежить від електрики. Для функціонування ДВЗ необхідні три компоненти: паливо + повітря + іскра. За іскру в цьому рівнянні відповідають свічки, у яких є певний ресурс роботи. Коли міняти свічки запалювання? Спробуємо відповісти на це запитання.

Як працює свічка запалювання?

Свічки запалювання

Під час роботи двигуна між бічним і центральним електродами свічки виникає електричний розряд, що виробляється котушкою запалювання. Розряд має високу напругу 25-30 тисяч вольт і підпалює паливну суміш.

Тепло, що виділяється під час згоряння суміші, підвищує температуру, тиск у циліндрі наростає, і поршень виштовхується вниз. Рух поршня передається на колінчастий вал і приводить автомобіль у рух. Такий процес відбувається по черзі в кожному циліндрі, а потім він повторюється, поки ви не заглушите двигун.

Більшість двигунів має свічок стільки, скільки має циліндрів. Тому у рядного чотирициліндрового двигуна чотири свічки, а у V-подібної «шістки» – шість. Щоправда, деякі автомобілі оснащені двома свічками запалювання на циліндр для більш точного запалювання.

Свічки запалювання складаються з безлічі деталей, в яких, залежно від типу свічки, використовуються мідь, нікель, іридій і платина. Для захисту та ізоляції в свічках запалювання також застосовується кераміка.

Чому свічки стають непридатними?

У процесі роботи свічки запалювання покриваються нальотом, кородують і змінюють форму, стаючи дедалі менш і менш ефективними. Це відбувається через тиск, високу температуру і хімічний склад речовин, які містяться в продуктах горіння палива.

Якщо довго ігнорувати симптоми неполадок свічок, будь-яка з них може вийти з ладу. У результаті ви можете отримати просідання потужності, складнощі із запуском та інші, більш серйозні неполадки. Доводити до такого, звісно, не варто.

Типи свічок запалювання

типи свічок запалювання

На ринку найпоширеніші три типи свічок запалювання, що відрізняються один від одного матеріалами виготовлення

Нікелеві свічки запалювання

Вважаються стандартом для більшості автомобілів і являють собою традиційний тип свічок запалювання з мідним сердечником і сплавом нікелю. Завдяки більшому діаметру електродів мідні свічки запалювання є найбільшими, а отже, для створення іскри їм потрібна більша напруга, ніж іншим типам. Нікелевий сплав зношується швидше, ніж інші метали, тому такі свічки зазвичай вимагають заміни кожні 30 000 км. Але зате це найдоступніші за вартістю свічки.

Платинові свічки запалювання

Схожі на попередні, але замість нікелевого сплаву в центральному електроді використовується платиновий диск. Завдяки більш високій температурі плавлення і здатності витримувати нагрівання, платинові свічки зношуються повільніше і можуть прослужити до 80 000 км.

Іридієві свічки запалювання

Вважаються найякіснішими завдяки тонкому дротяному центральному електроду з іридію, який у шість разів твердіший і у вісім разів міцніший за платину. Хоча іридієві свічки служать довше за інші типи свічок запалювання, вони також є і найдорожчими.

Коли міняти свічки запалювання

Частота, з якою потрібно міняти свічки, залежить від матеріалу, з якого вони виготовлені. Приблизні терміни роботи свічок наведено в таблиці:

Матеріал свічкиТермін служби
Нікелеві свічки30 000 – 45 0000 км
Платинові свічки70 000 – 80 000 км
Іридієві свічки100 000 – 120 000 км

Насправді, термін життя свічок залежить від багатьох чинників, включно з якістю палива та поточним станом вашого двигуна. Якщо до вашого авто додається сервісна книга, дотримуйтеся термінів заміни свічок, зазначених у ній. А перевіряти стан свічок запалювання краще кожні 15 000 км.

Симптоми несправності свічок запалювання

Ознаки того, що свічки запалювання потребують заміни:

Підвищення витрати палива

Забруднені свічки запалювання збільшують витрату пального, тому що паливна суміш у частині циліндрів не згорає або згорає неефективно.

Нерівний холостий хід

Двигун видає шум, схожий на пікання, скрегіт або стукіт, або присутня сильна вібрація.

Уповільнений розгін

Якщо розгін займає більше часу, а потужності для обгону автомобіля не вистачає, справа може бути в зношених свічках запалювання. Однак схожі проблеми трапляються і в разі забрудненого паливного фільтра, засмічених паливних форсунок, а також проблем із кисневим датчиком і системою запалювання. Усі ці елементи потребують перевірки.

Осічки в роботі двигуна

Зверніть увагу, чи є на наконечнику свічки масло. Причиною його появи може бути тріснута прокладка клапанної кришки, руйнування кільця ущільнювача свічки запалювання, прокладка головки блоку циліндрів, дефектні або зношені напрямні клапанів. Не відкладайте діагностику надовго, бо мастило може спричинити осічку двигуна або перешкоджати його запуску. Двигун, який продовжує давати осічки, може пошкодити каталітичний нейтралізатор, заміна якого обійдеться приблизно в “мама-дорога” доларів.

Ускладнений запуск двигуна

дроти свічок запалювання

Проблеми під час старту – перший сигнал перевірити свічки. Серед інших причин утрудненого запуску – проблеми з системою запалювання, необхідність заміни акумулятора або зношеність проводів свічок запалювання.

Вогні на приладовій панелі

Не ігноруйте символ лампочку “Check Engine” або її аналоги, що знаходяться на приладовій панелі. Вони можуть сигналізувати про вихід з ладу свічки запалювання або про те, що потрібна заміна проводів свічок запалювання. Повний список подій, за яких спалахує лампа, вказано в інструкції з експлуатації вашої моделі авто.