Перейти до вмісту

Citroen AMI – своєрідний, але веселий

Найдешевший автомобіль в Україні і одночасно, найдешевший електромобіль. В пластиковому корпусі, прикріпленому до металевої рами. Маленький і повільний. І одне з найбільш веселих авто, які ви бачили. Це все про новинку від Citroen – AMI

Цікаві факти

  • Перш за все, це електромобіль з усіма обов’язковими елементами: електродвигун, батарея, рекуперативне гальмування. Хоча батарея в нього всього 5,5 кВт. Для порівняння, у схожого за розміром Smart Fortwo ED батарея – 17,6 кВт.
  • Він маленький: 1,4 м завширшки, 2,4 м в довжину, важить 487 кг.
  • Його максимальна швидкість – 45 км/год. І якщо 40 км ви наберете відносно легко, то на проміжку від 40 до 45 ви відчуватимете майже фізично, як машинка старається. Адже потужність двигуна – 6 кВт або 8,16 к.с. В іншому випадку ми б округлили до 8, але тут кожна дрібниця на рахунку.
  • Розгін до максимальної швидкості займає близько 10 секунд. І цей час напряму залежить він того, скільки ви важите. Доречі, максимальне навантаження – 170 кг (разом з вагою водія)
  • В ньому всього два місця. І пасажирське може бути переобладнане під вантажне.
Джерело: Citroen UK
  • Максимальний пробіг на одному заряді – 75 км, і практика підтверджує, що розходження з цією цифрою невеликі.

Ще більш цікаві факти

Рама

Основою Ami є просторова рама квадратного перерізу. Ось така:

Один погляд на неї змусить вас замислитись над безпекою, адже в машині немає ні фронтальних, ні бокових подушок безпеки. Тільки ремені.

Матеріал виготовлення

Зовнішні елементи машини зроблені з пофарбованого пластику. Через це авто виглядає іграшковим. З іншого боку, дає можливість зменшити вагу та загальну вартість.

Симетричні деталі

Передня і задня пластикові частини авто, бічне скло – однакові, отже полегшується пошук кузовних запчастин. Двері з обох боків також ідентичні. Реалізовано це дуже просто – двері водія відкриваються, як в Rolls Royce, назустріч руху. А у пасажира – традиційно (як в Bentley).

Світло

У нього немає дальнього світла. Тільки ближнє. Виробники не передбачають, що ви захочете виїжджати за межі міста (і це дуже абсолютно вірне рішення). Власне, світло взагалі не регулюється. Воно саме вмикається під час запуску авто і саме вимикається.

Переваги

Він маленький: Отже значно легше знайти місце для паркування.

Колеса: У нього в базі шини розміру 155/65 R14, досить розповсюджені і недорогі.

Від дешевий: У відношенні вартості зарядки до пробігу, за 100 км вам доведеться заплатити всього 29 (!) гривень – 6,7 кВт електроенегрії, щоб повністю зарядити акумулятор за ціною 4,32 грн за 1 кВт станом на вересень 2024 року. 

Просто заряджається. З авто стирчить провід, як з пилососа, зі звичайною євровилкою, щоб заряджатись від розетки 220 В.

Утилітарність: пасажирське сидіння можна переобладнати в багажний відсік.

Відносно недорогий. Як для електромобіля. Близько 8000 євро у нас і в Європі.

Він веселий: Дизайн абсолютно незвичний. А для додаткової унікалізації сторонні виробники вже випускають наклейки для кузова. Чого варта, наприклад, ця, що йде в базі від виробника і емулює роз’єм USB Type-C!

Доречі, авто навіть продають на Розетці.

Щоправда, на момент публікації авто було вже недоступне. Мабуть швидко розбирають.

Недоліки

Якщо розглядати його, як повноцінний автомобіль, то всі веселі аспекти автомобіля нівелюються.

Жорсткий. Ви відчуватимете кожну ви(єбоє)ну на дорозі. А таких у нас чимало.

Шумний. Адже шумоізоляція відсутня.

Повільний. З середньою швидкістю 40 км/ч ви будете дратувати багатьох в дорожньому потоці. Та і взагалі, будете діставатись місця призначення повільніше. Адже у вас не буде маневреності моторолера, що їде з тою ж швидкістю.

Дорогий. За цю суму ви можете придбати непогане потримане повноцінне бензинове авто, яке буде і швидше, і безпечніше, і (список можна продовжувати довго).

Повільно заряджається. Щоб повністю зарядити авто, знадобиться біля 3 годин. Якщо машина працює на доставці, 75 км пробігу може не вистачити на весь день. А швидкої зарядки не передбачено.

Зимова їзда. Сумнівна. В машині холодно, хоча вентилятор з підігрівом там є. Пробіг і потужність значно зменшуються.

Небезпечно виїжджати з населенного пункту. Через світло і низьку безпеку.

Але якщо розглядати його, як, скажімо, квадроцикл з дахом, то претензій до нього буде значно менше. 

NB: Доречі, саме в клас квадроциклів цей транспортний засіб потрапляє в Європі. І там для його водіння не потрібно мати категорію, як для водіння СПРАВЖНЬОГО авто. 

Для кого підійде

Молоді, у якої зараз є зайві гроші, в Україні небагато. Тож схоже, Citroen, виводячи це авто на ринок, робить ставку на бізнес, якому потрібна доставка. Такі компанії зараз активно купуть уживані дешеві електромобілі з різних кутків світу (зокрема і особливо з Китаю), і Citroen спробує вступити в конкурентну боротьбу.

Побажаємо їм вдачі, а нам – дожити до часів, коли такі автівки ми зможемо купувати заради цікавості і задоволення.